fbpx

Uroda – wpływ zdrowego odżywiania na włosy, skórę i paznokcie

Znasz powiedzenie „jesteś tym, co jesz”? W tych czterech słowach kryje się tyle prawdy, ile miłości w obiedzie przygotowanym przez babcię. To co spożywamy, wpływa na nasz organizm. Nie chodzi wyłącznie o zaspokajanie głodu, ale przede wszystkim o odżywienie całego ciała, każdej jednej komórki. Pokarm jest nie tylko źródłem energii, przysłowiowym paliwem dla człowieka, ale przede wszystkim źródłem podstawowych mikro i makro składników, a także minerałów i witamin dających nam zdrowie, dobre samopoczucie oraz witalność. Jeśli Ci powiemy, że dzięki właściwej diecie możesz wpłynąć na swój wygląd, uwierzysz nam?

Smacznie, prosto i zdrowo – 3 kluczowe słowa naturalnego piękna

Według ostatnich badań rynkowych przeciętna polka wydaje rocznie prawie 1500zł na kosmetyki! A może wydawać nawet więcej, gdy zaczyna stosować specjalistyczne kuracje. Ale wcale nie musisz tego robić! Są znacznie prostsze i tańsze sposoby na to, aby zachować świeży, młody i zdrowy wygląd.

Dieta kojarzy się głównie z drastycznymi zmianami żywieniowymi, ogromnym cięciem kalorycznym oraz licznymi wyrzeczeniami. Jednak dieta to nic innego jak sposób żywienia. Myślenie o niej wyłącznie w powiązaniu z odchudzaniem jest wynikiem działań marketingowych, które zostały zastosowane gdy powstawały pierwsze programy odchudzające.

My jednak uważamy, że dieta to przede wszystkim zdrowe odżywianie. To wartościowe posiłki, bogate w różnorodne smaki owoców i warzyw, a także zdrowe tłuszcze, które nie tylko zapewnią Ci energię do działania, ale przede wszystkim wspomogą Twój organizm od środka, a także zadziałają na zewnątrz. Spożywając odpowiednie produkty będziesz mogła cieszyć się mocnymi paznokciami, błyszczącymi włosami, a także nieskazitelną cerą.

Zmarszczki cię postarzają? Znajdź na nie sposób!

Chcesz opóźnić proces powstawania zmarszczek? A może Twoim problemem jest trądzik? Wszelkim problemom skórnym związanym ze starzeniem się, takim jak zmarszczki czy też  utrata jędrności, możesz zapobiec odpowiednio się odżywiając. Zdrowe, wartościowe posiłki to najlepsze kosmetyki, które powinnaś zastosować w swojej codziennej pielęgnacji. Nadal nie wierzysz? Czytaj więc dalej. Jak donoszą liczne badania naukowe spożywanie odpowiedniej ilości węglowodanów (m.in. w postaci warzyw i owoców), białka, a także tłuszczy, znacząco wpływa na poprawę wyglądu. To dlatego powstaje coraz więcej kosmetyków, w których zawiera się ekstrakty i wyciągi z warzyw i owoców. Dlaczego? Bo zawierają one antyoksydanty, które niwelują negatywne działanie procesu utleniania. Zmiana nawyków żywieniowych przyniesie liczne korzyści, za które będziesz wdzięczna sama sobie. Co możesz zyskać?

  • poprawę jędrności skóry,
  • mniej cellulitu,
  • zmniejszenie stanów zapalnych,
  • redukcję trądziku,
  • zmniejszenie aktywności gruczołów łojowych,
  • młodszy wygląd i wiele innych korzyści!

Ciekawostka: czy wiesz dlaczego nie należy wystrzegać się węglowodanów? Węglowodany to podstawowe źródło energii. Zapomnij o starym przekonaniu, że odpowiadają wyłącznie za przybieranie na wadze. Nie! Dzięki węglowodanom zapewniasz prawidłową pracę mózgu i wszystkich narządów. Są niezbędnym elementem wartościowej diety, ale nie tylko dlatego, że trzymają nasz organizm na nogach. Węglowodany znajdują się w warzywach, owocach, kaszach czy makaronach. Większość z tych produktów to także źródła błonnika, dlatego nie eliminuj ich z diety.

Masz trądzik? Sprawdź, czym się żywisz.

Spożywanie produktów przetworzonych, zanieczyszczonych znacząco wpływa na wygląd. Gdy jednak zaczniesz świadomie jeść produkty lepszej jakości, zrozumiesz, że nieestetyczny rumień i pękające naczynka mogły być efektem złego odżywiania. Dobrze skomponowany posiłek, bogaty w warzywa i owoce, zdrowe tłuszcze, a także białka, może zapobiegać pękaniu naczynek, likwidować przebarwienia, zmniejszać pory, a nawet zwiększać odporność skóry na promieniowanie UV zmniejszając ryzyko poparzeń słonecznych. W lecie natomiast jedząc sezonowe produkty możesz wspaniale podkreślić opaleniznę zachwycając wszystkich dookoła.

Aby zachować zdrowy i promienny wygląd włosów, skóry i paznokci potrzebne są trzy podstawowe witaminy: A, C i E. Są one składnikiem wielu kosmetyków, dzięki którym skóra odzyskuje blask, a paznokcie stają się mocniejsze. Każda z nich działa wielokierunkowo wpływając na poszczególne komórki. Co więcej – przyjmując witaminy bezpośrednio z ich źródła zapewniasz sobie odpowiednie ilości i nie martwisz się o dodatkową suplementację.

Poznaj naturalny sposób na wypadanie włosów!

Witamina A, rozpuszczalna w tłuszczach, ma bardzo duży wpływa na kondycję włosów. Jej niedobór może prowadzić m.in. do utraty włosów czy suchości skóry. Wypadanie włosów i łupież to jedne z najczęstszych problemów kobiet. To, co chcemy Ci przekazać to świadomość tego, że zdrowe odżywianie może opóźnić i spowolnić łysienie (a także siwienie) oraz zahamować proces powstawania łupieżu. Wystarczy spożywać produkty bogate w witaminę A. Znajdziesz ją m.in. w:

  • papryce,
  • marchewce,
  • owocach jagodowych,
  • jarmużu,
  • szpinaku,
  • dyni,
  • pomidorach,
  • morelach,
  • wiśniach,
  • brzoskwiniach
  • i wielu innych warzywach i owocach.

Czy często zastanawiasz się, dlaczego tak szybko twoje włosy się przetłuszczają? Zależy to m.in. od kondycji skóry głowy. Gdy ta nie jest w najlepszej formie, regulacja pracy gruczołów łojowych jest zaburzona, co przyspiesza przetłuszczanie się włosów, a także ich zanieczyszczenie. Również zabiegi w salonach kosmetycznych mogą niszczyć strukturę włosów. Zanim jednak zaczniesz stosować drogie wcierki czy tabletki z apteki polecane przez fryzjerów, wprowadź do diety warzywa i owoce, które zostały wymienione wcześniej. Gdy tylko poziom witamin i mikroelementów w Twoim organizmie zostanie wyrównany zobaczysz, że naturalnym sposobem na wypadanie włosów jest po prostu zdrowa dieta!

Jakie efekty dla włosów przynosi dieta bogata w warzywa i owoce?

  • pobudza cebulki włosowe,
  • spowalnia wypadanie włosów,
  • szybciej wyrastają nowe włosy, tzw. baby hair,
  • włosy są w lepszej kondycji: bardziej sprężyste, elastyczne, gęstsze
  • włosy są mocniejsze i bardziej odporne na działanie czynników zewnętrznych, takich jak zabiegi z użyciem gorącego powietrza czy farbowanie,
  • końcówki przestają się rozdwajać.

Jak wzmocnić paznokcie na 3 proste sposoby?

Jeśli zastanawiasz się natomiast jak wzmocnić paznokcie, to odpowiedzią również jest spożywanie produktów bogatych w witaminę A. Gdy jest jej w organizmie za mało, paznokcie stają się łamliwe, pojawiają się na nich białe paski. Witamina A wpływając na skórę wokół paznokci sprawia, że płytka wyrasta gładka i mocna. A może płytka wygląda na bladą i osłabioną? Jeśli tak, może to świadczyć o niedoborze witaminy E w organizmie. Za wszelkie stany zapalne wokół paznokci odpowiada brak witaminy C. Jej obecność w tkance przyczynia się do lepszego wchłaniania żelaza i działa przeciwbakteryjnie zapobiegając problemom. Warto wspomnieć także, że witamina C stymuluje do produkcji włókna kolagenowe. To właśnie one odpowiadają za jędrność i sprężystość skóry. Dzięki nim cieszymy się młodym wyglądem skóry. Niestety po 25 roku życia kolagenu w organizmie jest coraz mniej – stąd zmarszczki, zmniejszona napiętość skóry i wiotkość. Stymulowanie włókien kolagenowych można osiągnąć nie tylko w gabinecie kosmetycznym podczas drogich zabiegów, lecz przede wszystkim dbając o odpowiedni poziom witaminy C w organizmie.

Zaprzyjaźnij się z tłuszczem

Unikasz tłuszczu w diecie? To niedobrze. Tłuszcze odpowiadają m.in. za regulację pracy hormonów i są niezbędnym elementem wartościowej diety, szczególnie u kobiet. Wiele witamin jest rozpuszczalnych w tłuszczach, jak chociażby witamina A, dlatego chcąc zadbać o piękny wygląd włosów, musisz zapewnić odpowiednie przyswajanie witamin.

Swoją uwagę skieruj ku wielonienasyconym kwasom tłuszczowym. To właśnie pod tą nazwą kryją się kwasy omega 3 i 6, o których tak wiele dobrego słyszałaś. Gdzie je znajdziesz? Oczywiście w rybach i owocach morza, ale nie tylko. Ich źródłem są także oleje roślinne (np. rzepakowy), orzechy czy nasiona (np. słonecznika). Dlatego jeśli obawiasz się spożywania ryb ze względu na ich zanieczyszczenie, to masz już alternatywę.

Zapewne zapytasz, w jaki sposób tłuszcz może pozytywnie wpływać na urodę, skoro kojarzy się raczej negatywnie. Otóż wielonienasycone kwasy tłuszczowe wspomagają ceramidy w tworzeniu warstwy ochronnej skóry, a także utrzymują jej odpowiednie nawilżenie. Co zaś zyskasz dbając o odpowiedni poziom wody?

Nawodnienie – nie zapominaj o nim!

Ale to nie wszystko co możesz zyskać wzbogacając swoją dietę o odpowiednie składniki odżywcze. Czujesz że twoja skóra straciła jędrność i nie ma już tej sprężystości co kiedyś? Nie obwiniaj o to swojej metryki ani genów – masz realny wpływ na to, jak wyglądasz. Możesz poprawić kondycję skóry bez wpływu innych osób czy też przekonań zakorzenionych w tobie. Wystarczy że zaczniesz zdrowo jeść.

Posiłki bogate w warzywa i owoce zawierają wiele antyoksydantów, które wspomagają usuwanie toksyn z organizmu. Do tego mają też w sobie dużo wody, dzięki czemu w organizmie dochodzi do odpowiedniego nawilżenia. Co to daje?

Odpowiednia ilość wody w organizmie to:

  • poprawa jędrności skóry,
  • zapobieganie przesuszeniu i pękaniu skóry,
  • zapobieganie cellulitowi,
  • prawidłowa praca narządów wewnętrznych i wspomaganie m.in. ukrwienia skóry.

Pa, pa rozstępy!

Produkty roślinne mają mniej kalorii niż produkty pochodzenia zwierzęcego. Mniej spożywanych kalorii to przede wszystkim utrata nadmiarowych kilogramów, które sprzyjają rozciąganiu skóry, a także utrata tkanki tłuszczowej, która odpowiada za widoczny cellulit i rozstępy. Jednak wcale nie musisz rezygnować ze spożywania produktów pochodzenia zwierzęcego. Stanowią one bogate źródło białka i tłuszczy. Warto jednak dodać do swojej diety także produkty białkowe, roślinne, jak np. warzywa strączkowe czy też roślinne tłuszcze.  Jeśli w twojej diecie będzie dużo warzyw i owoców, to kondycja skóry po odchudzaniu wcale nie będzie zła. Będzie w najlepszej formie, w jakiej nigdy nie była! Kontrolowana utrata wagi w wyniku zmiany nawyków żywieniowych sprawia, że nie tylko stajemy się szczuplejsi, ale przede wszystkim zdrowsi. W naszym organizmie nie gromadzą się toksyny czy niestrawione resztki jedzenia. Skóra odzyskuje naturalny blask i witalność, lepiej się regeneruje, a przede wszystkim nie występuje ryzyko nadmiaru skóry (częste zjawisko przy drastycznych dietach). Gdy połączysz to z ćwiczeniami, efekty przyjdą szybciej, niż sądziłaś. Wiele osób, które zmaga się z chorobami skóry, takimi jak AZS, widzi znaczącą poprawę w stanie swojej skóry po zmianie nawyków żywieniowych, co jest dowodem na to, że dobre jedzenie może łagodzić objawy alergii.

Odpowiednio zbilansowana dieta ma działanie anti-aging. Zapomnij więc o drogich kremach. To co najlepsze dla Twojej skóry, znajduje się w kuchni. Osoby które opierają swoją dietę na różnorodności produktów, wybierają wartościowe składniki znanego pochodzenia, mogą zauważyć, że koloryt ich skóry uległ poprawie, tak samo jak poziom nawilżenia, dzięki czemu pozbyły się problemu wysuszonej skóry. Dodatkowo znikają wszystkie choroby, które ujawniają się na skórze w postaci nieestetycznych wyprysków.

A czy wiesz, że w leczeniu chorób, które objawiają się na skórze, mogą pomóc fitoskładniki? Te wszechstronne substancje znajdują się w warzywach i owocach. Na pewno o nich słyszałaś. To między innymi likopen czy beta-karoten, których nazwy tak często pojawiają się w reklamach drogich kosmetyków. Mają właściwości przezciwzapalne, przeciwwirusowe oraz antybakteryjne. Doskonale zwalczają negatywne skutki promieniowania ultrafioletowego, a dzięki obecności flawonoidów walczą z przedwczesnym starzeniem się. Wspomagają także walkę o zdrowie. Fitoskładniki, wraz z błonnikiem, mogą w naturalny sposób oczyścić organizm z toksyn, które gromadzą się w jelitach. Pamiętaj, że błonnik znajduje się nie tylko w ziarnach, ale też w niektórych owocach, jak np. jabłka. Zaburzenia trawienia i gromadzenie się treści pokarmowej w jelitach skutkuje obciążeniem organizmu, czego efektem jest nie tylko złe samopoczucie, ale również słabsza kondycja skóry, przebarwienia, a także wypryski.

Mamy nadzieję, że widzisz korzyści, jakie niesie ze sobą zdrowa, zbilansowana dieta. Bogata w warzywa, owoce i zdrowe tłuszcze. Zostań z nami, a już wkrótce zdradzimy Ci więcej sekretów, jak o urodę dbać w naturalny sposób.</>


Jesteś tutaj » Home » Uroda – wpływ zdrowego odżywiania na włosy, skórę i paznokcie