fbpx
Jak cofnąć swój zegar biologiczny – czyli odmładzanie przez odżywianie

Jak cofnąć swój zegar biologiczny – czyli odmładzanie przez odżywianie

Marzysz, aby cofnąć zegar biologiczny, zadbać o wieczną młodość, idealny wygląd skóry, ale i dobre samopoczucie? O młody wygląd możesz zadbać bez skalpela i skomplikowanych, inwazyjnych zabiegów medycyny estetycznej. Wiele zależy od tego, co znajdzie się na twoim talerzu.

Cofnąć zegar biologiczny – marzenie do spełnienia?

Wszechobecny kult młodości przestał być już chyba dla kogokolwiek szokujący. Wszyscy jak najdłużej chcemy zachować młody wygląd. Powstał zresztą już niejeden biznes, który obiecuje, że można cofnąć zegar biologiczny. Zanim jednak zaczniesz stawiać na kosztowne smarowidła albo rozważysz inwazyjny zabieg z zakresu medycyny estetycznej, zobacz, jak wiele możesz zdziałać, uważniej wybierając to, co ląduje na twoim talerzu. Żeby było jasne, nie chodzi nam o to, że wyszukane kremy lub zabiegi to zło, wręcz przeciwnie – mogą zdecydowanie pomóc (na przykład nieinwazyjna endermologia, zabiegi oczyszczające, dotleniające skórę, kremy z aktywnymi substancjami), natomiast warto zacząć cofanie zegara od tego, co dzieje się w naszym organizmie. Zacznij z nim współpracować, a szybko zobaczysz efekty.

Dieta dla młodej skóry

Jeśli chcesz cofnąć zegar biologiczny, w twojej diecie nie powinno zabraknąć przede wszystkim antyoksydantów. Przeciwutleniacze to nasza najskuteczniejsza broń w walce z wolnymi rodnikami i stresem oksydacyjnym, który w ogromnej mierze dzisiaj przyczynia się do starzenia się skóry, utraty przez nią jędrności i blasku, ogólnego zmęczenia i braku energii. Wolne rodniki uszkadzają przede wszystkim włókna kolagenu i elastyny, a tym samym sprawiają, że zmarszczki na twarzy pojawiają się jak grzyby po deszczu. Im więcej w twojej diecie znajdzie się antyoksydantów, tym większa szansą, że zdecydowana większość wolnych rodników uda się unieszkodliwić. Oprócz nich warto koniecznie zadbać o bogaty udział w diecie produktów z kwasami Omega-3, które wzmacniają barierę ochronną skóry.

Aby cofnąć zegar biologiczny, musisz zadbać o produkty bogate w:

  • Witaminę A, która wygładza skórę, redukuje zmarszczki, zmniejsza lub usuwa przebarwienia oraz poprawia elastyczność skóry
  • źródła witaminy E, która wchodzi w skład błon komórkowych, poprawia przez to elastyczność, jędrność skóry, a także łagodzi oparzenia
  • Witaminę C, która jest jednym z najsilniejszych przeciwutleniaczy, działa rozjaśniająco na skórę, wybiel przebarwienia, ale przede wszystkim bierze udział w produkcji kolagenu.

Co powinno znaleźć się w diecie?

Aby cofnąć zegar biologiczny i zadbać o młody wygląd, warto świadomie sięgać po określone grupy produktów.

  • Doskonałym źródłem przeciwutleniaczaczy się czerwone owoce. Jedząc truskawki, maliny, czereśnie, jagody, dostarczasz sobie bezcennych składników wspomagających proces odbudowy kolagenu, zmniejszasz widoczność zmarszczek, a przy okazji budujesz odporność na działanie wirusów. Chronisz się przed stanami zapalnymi. Nie martw się – mimo że sezon na tego typu owoce w Polsce trwa krótko, zawsze możesz sięgnąć po mrożonki. Świetnym i coraz częściej stosowanym rozwiązaniem są owoce i warzywa liofilizowane. Tak z łatwością uzupełnisz lukę pomiędzy tym co powinnaś zjeść a tym co faktycznie jesteś w stanie dostarczyć swojemu organizmowi. Dlatego dodawaj je codziennie do koktajli, owsianek, musów. Owoce i warzywa liofilizowane możesz też zjadać w formie wygodnych kapsułek zawierających sproszkowany sok i miąższ z warzyw i owoców – ta forma gwarantuje minimalne straty na wartościach odżywczych dlatego zyskuje coraz szersze grono użytkowników.
  • Cytryna, natka pietruszki to stałe dodatki w twojej diecie, które dostarczą ci odpowiednia ilość bezcennej dla tego, by cofnąć zegar biologiczny, witaminy C.
  • Zielone warzywa takie jak szpinak, jarmuż, rukola, brokuł, brukselka zawierają ogromne ilości przeciwutleniaczy, do tego kwas foliowy i witaminę A. Działają antyoksydacyjnie, poprawiają jędrność skóry.
  • Cenne witaminy z gruby B oraz ważną dla młodego wyglądu biotynę, dostarczą ci orzechy laskowe. Wystarczy 30 g dziennie.
  • Awokado, siemię lniane, tłuste ryby morskie – to bezcenne źródło kwasów Omega-3, które wspomagają procesy regeneracji skóry.
  • Płatki owsiane – warto je włączyć do diety ze względu na dużą zawartość minerałów, witamin z grupy B, E i PP oraz niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Aby cofnąć zegar biologiczny… pij wodę

Bez niej nie ma mowy o sukcesie. Nawodnienie organizmu to podstawa zdrowego i młodego wyglądu skóry. Odwodniony organizm puchnie, skóra staje się szorstka i nieprzyjemna. Jeśli chcesz cofnąć zegar biologiczny, koniecznie pamiętaj więc o tym, aby dziennie wypijać minimum 2 litry wody. Nie lubisz samej wody, dodaj do dzbanka z wodą miętę, owoce, ogórka. Sprawdź także, jaka woda w twoim przypadku będzie najlepszym rozwiązaniem.


Jesteś tutaj » Home » Blog » Zdrowe jedzenie » Jak cofnąć swój zegar biologiczny – czyli odmładzanie przez odżywianie